Τι είναι η φυσαλιδώδης μέση ρινική κόγχη (Concha bullosa)

Πρόκειται για πνευματισμένη (γεμάτη με αέρα) κοιλότητα μέσα στη μέση ρινική κόγχη. Η concha bullosa είναι μια συχνή πάθηση η οποία απαντά σε αρκετό αριθμό ανθρώπων. Στην αξονική τομογραφία είναι πάντα ευδιάκριτη, καθώς αντί για μια φυσιολογική μέση ρινική κόγχη απεικονίζεται αέρας μέσα σε αυτήν. Δεν είναι απαραίτητο να έχουν όλοι οι ασθενείς συμπτώματα. Στους περισσότερους η παραλλαγή αυτή είναι ασυμπτωματική.

concha bulosa αξονική

Αξονική τομογραφία μιας concha bulosa

Μερικές φορές, όμως, μπορεί να είναι τόσο μεγάλη, ώστε να προκαλεί συμπτώματα. Το συχνότερο σύμπτωμα είναι να εμποδίζει λόγω κατάληψης χώρου τη φυσιολογική ρινική αναπνοή. Επίσης, όμως, μπορεί να εμποδίζει σημαντικά την παροχέτευση κάποιου κόλπου (συνήθως του ιγμορείου ή του μετωπιαίου) και να προκαλεί πολύ συχνές υποτροπιάζουσες  ρινοκολπίτιδες. Στις περιπτώσεις αυτές, η φυσαλιδώδης κόγχη μπορεί να αντιμετωπιστεί με διατομή με ενδοσκοπική χειρουργική ρινός.

Η παρουσία μιας φυσαλιδώδους μέσης ρινικής κόγχης συχνά σχετίζεται και με σκολίωση του ρινικού διαφράγματος, προς την αντίπλευρη φυσικά ρινική κοιλότητα. Στους ασθενείς αυτούς απαιτείται ενδοσκοπική διόρθωση, καθώς η concha bullosa προκαλεί δύο προβλήματα. 1) ρινική απόφραξη και αίσθημα ρινικής δυσχέρειας. 2) δυσκολεύει τον χειρουργό για την ορθή εκτέλεση της επεμβάσεως ευθειασμού του ρινικού διαφράγματος.

Πως γίνεται η επέμβαση;

Η αφαίρεση της concha bullosa γίνεται απόλυτα στοχευμένα ενδοσκοπικά, χωρίς τομές ή ουλές, μέσα από τη μύτη του ασθενούς. Αρχικά, εκτελείται μικρή διήθηση με τοπικό αναισθητικό και αγγειοσυσπαστική ουσία. Μετά από τοπικό καυτηριασμό, ακολουθεί κάθετη τομή και αφαίρεση του έξω τμήματος της μέσης ρινικής κόγχης. Η επέμβαση είναι πολύ σύντομη, διάρκειας λίγων λεπτών. Ο ασθενής μπορεί να εξέλθει από την κλινική σε λίγες ώρες με ασφάλεια και οδηγίες για ρινοπλύσεις για μερικές ημέρες.

Τέτοια επέμβαση περιγράφεται στο ακόλουθο βίντεο, και αφορά σε περιστατικό του ιατρείου μας.

Τα περιστατικά στα οποία απαιτείται μόνο η συγκεκριμένη επέμβαση είναι πολύ λίγα. Το συχνότερο είναι να εκτελείται μαζί με τη διόρθωση άλλων ανωμαλιών, όπως το διάφραγμα ή οι κόγχες.

25ης Μαρτίου κ Θράκης 87.  Πετρούπολη.

Τηλέφωνο ιατρείου:  2114116011