Αιθουσαία ημικρανία ή ημικρανικός ίλιγγος.

Πρόκειται για μια πάρα πολύ συχνή νόσο που χαρακτηρίζεται από ζάλη (ίλιγγο ή ακόμη συχνότερα αστάθεια) και έχει ημικρανική αρχή.  Πολύ συχνά διαλάθει της προσοχής των κλινικών γιατρών. Συνήθως, η αιθουσαία ημικρανία χαρακτηρίζεται από ζάλη, ναυτία και ευαισθησία στο φως, τον ήχο και στις κινήσεις της κεφαλής. Πρόκειται συχνά για επεισοδιακές κρίσεις με ημικρανία και ίλιγγο. Μπορεί να συνυπάρχει πόνος στο αυτί, αίσθημα μπουκώματος στο αυτί ή στο κεφάλι, αίσθημα μπουκώματος στο πρόσωπο.

Αύξηση των συμπτωμάτων μπορεί να επέλθει από: έντονο φως, ήχους, ισχυρές μυρωδιές, κινήσεις, επώδυνα ερεθίσματα, ορισμένες τροφές, αλλαγές του καιρού, άγχος, στρες, ορμονολογικές διαταραχές, διαταραχές του ύπνου.

Η αιθουσαία ημικρανία χαρακτηρίζεται συχνά και από οπτικά ενοχλήματα: αστραπές, κυματιστές γραμμές, σκοτώματα, διαταραχές όρασης. Ακόμη ίσως συνυπάρχουν και από νευρολογικά ενοχλήματα σύντομα κάτω από 20λεπτά : μουδιάσματα, διαταραχή λόγου, παράλυση.

Πολύ σπουδαίο σύμπτωμα για τη διαφορική διάγνωση στην αιθουσαία ημικρανία: Η αλλοδυνία (πόνος που προέρχεται από άγγιγμα του κρανίου ή ακόμα και των μαλλιών. !!!).

Άλλοι ασθενείς πολλές φορές νιώθουν την ανάγκη για απομόνωση σε ήσυχο, σκοτεινό δωμάτιο, μακριά από ήχους και φως.

Η αιθουσαία ημικρανία μπορεί να συνοδεύεται από αίσθημα πληρότητος στους παραρρίνιους κόλπους από το τρίδυμο νεύρο ή ακόμη και παράπονα πως τρέχει η μύτη. Ληθαργικότητα, ναυτία, αίσθημα λιποθυμίας, άγχος, πυρετός, ακόμη και κρίσεις, δεν είναι σπάνια συμπτώματα.

Αιθουσαία ημικρανία

Ποιοί παράγοντες ενεργοποιούν την αιθουσαία ημικρανία?
  • πολύ συχνά οι έντονες μυρωδιές, το ισχυρό φως, ο θόρυβος, και ο πόνος (τα αλγεινά ερεθίσματα).
  • Οι τραυματισμοί του αυχένα, ο σπασμός, το σύνδρομο κροταφογναθικής, πόνος στα ιγμόρεια.
  • Αλλαγές του καιρού στο 40%.

Τροφές που ενεργοποιούν την αιθουσαία ημικρανία.  (Βελτίωση 6-10 εβδομάδες μετά τη διακοπή.)
  • Φαγητά που ωριμάζουν: κόκκινο κρασί, ωριμασμένα τυριά, μαγιά, γιαούρτι.
  • Φαγητά με νευροδιαβιβαστές: καφές, σοκολάτα, MSG, και nitrates συντηρητικά δηλαδή.

Φυσιολογικοί παράγοντες που ενεργοποιούν.
  • Stress.
  • Έλλειψη ύπνου.
  • Πείνα, άσκηση, πόνος.
  • Εμμηνόπαυση.

Ημικρανία και ίλιγγος

25% των ασθενών με ημικρανία αναφέρουν και συνοδό ίλιγγο με τα συμπτώματά τους. Σε πολλούς μάλιστα είναι και το κυρίαρχο σύμπτωμά τους. Τυπικώς, βρίσκουμε ιστορικό κλασσικών κρίσεων ημικρανίας ή και θετικό οικογενειακό ιστορικό ημικρανίας.

Νέα επεισόδια ημικρανίας είναι επίσης συχνά, ιδίως σε περιπτώσεις τραυματισμών κεφαλής, ή αυχενικών τραυματισμών (ακόμη κ εβδομάδες ή μήνες μετά από έναν μυικό σπασμό). Γενικώς, σε αυτές τις περιπτώσεις δεν υπάρχουν αλλαγές στην ακοή. Οφείλονται σε διαταραχή της επεξεργασίας των πληροφοριών των έσω ώτων από το στέλεχος. Αυτό ίσως εξηγεί το γιατί μερικοί ασθενείς με ημικρανικό ίλιγγο δεν ανταποκρίνονται σε φάρμακα κατασταλτικά του λαβυρίνθου, όπως η μεκλιζίνη ή η διαζεπάμη, που δρουν στο έως ους αλλά όχι στο στέλεχος. Σε αυτούς δρα καλύτερα η φυσικοθεραπεία αυχένα, φάρμακα για λύση του σπασμού, αλλά και κλασσική θεραπεία ημικρανίας.

Θεραπεία

Μπορεί κανείς εύκολα να αντιληφθεί πόσο εξατομικευμένη είναι η αιτιολογία στην αιθουσαία ημικρανία. Το ίδιο εξατομικευμένη βέβαια είναι και η θεραπεία. Για λεπτομέρειες σε σχέση με τη θεραπεία που πρέπει να ακολουθήσετε κλείστε ραντεβού στο ιατρείο μας.

25ης Μαρτίου κ Θράκης 87, Πετρούπολη.

τηλέφωνο 2114116011.