Πως γίνεται ένα κάταγμα μύτης;

Οι ρινικοί τραυματισμοί είναι ένα συχνό φαινόμενο και είναι συνήθως το αποτέλεσμα ατυχημάτων ή άσκησης μιας ισχυρής δύναμης στη μύτη. Μπορεί να ακούμε συχνά τον όρο κάταγμα μύτης, αλλά μια μύτη δεν χρειάζεται να σπάσει για να θεωρηθεί τραυματισμένη. Οι ρινικοί τραυματισμοί μπορούν να οδηγήσουν σε βλάβη είτε στον χόνδρο, είτε στο οστό, το δέρμα ή οποιονδήποτε συνδυασμό.

Σπάσιμο μύτης

Κάταγμα μύτης

Συμπτώματα τραυματισμού στη μύτη

Εάν αντιμετωπίζετε συμπτώματα όπως πρήξιμο, πόνο ή μώλωπες, τότε ίσως είναι σωστότερο να επισκεφθείτε έναν ΩΡΛ. Ενώ οι συσκευασίες πάγου και τα φάρμακα που χορηγούνται χωρίς ιατρική συνταγή μπορούν συχνά να βοηθήσουν στη μείωση του πόνου, δεν μπορούν να θεραπεύσουν τον τραυματισμό.

Εάν αντιμετωπίζετε τα ακόλουθα συμπτώματα μετά από ρινικό τραυματισμό, φροντίστε να επισκεφθείτε έναν ειδικό ΩΡΛ το συντομότερο δυνατό.

• Δυσκολία αναπνοής
  • Επαναλαμβανόμενη έκκριση ή ρινορραγία
  • Εμφανώς σπασμένη μύτη
  • Ανοιχτές πληγές στη μύτη
  • Πτώση ή στράβωμα της μύτης

Θεραπείες για τραυματισμούς στη μύτη

Σε περιπτώσεις που το δέρμα έχει ανοίξει στη μύτη, ο γιατρός πρέπει να καθαρίσει και να κλείσει προσεκτικά το τραύμα χρησιμοποιώντας αυτοκόλλητες λωρίδες ή ράμματα. Συνιστάται επίσης στον ασθενή να λάβει μια ένεση για την πρόληψη του τετάνου εάν ο εμβολιασμός του έχει περάσει τα 10 χρόνια. Σε περίπτωση που το κάταγμα μύτης περιλαμβάνει το οστό, μπορεί να εμφανιστεί σοβαρό οίδημα και αιμορραγία. Αυτό ίσως αποκρύψει μια στραβή μύτη. Συνήθως διαρκεί περίπου μία εβδομάδα πριν το πρήξιμο υφεθεί αρκετά για να εξεταστούν τα οστά σωστά. Στην περίπτωση τραυματισμών της μύτης, συνήθως δε χρειάζονται ακτινογραφίες, καθώς οι περισσότεροι τραυματισμοί είναι απλοί. Ωστόσο, εάν έχουν συμβεί πιο σοβαροί τραυματισμοί που περιλαμβάνουν το κρανίο και το πρόσωπο, θα πρέπει να γίνει ακτινογραφία. Εάν η μύτη έχει παραμορφωθεί μετά την αποδρομή του πρηξίματος, μπορεί να απαιτείται χειρισμός υπό αναισθησία.

Απαιτείται εξέταση από έναν ειδικό ΩΡΛ για να εξετάσει τον ρινικό τραυματισμό σας και να καθορίσει την κατάλληλη θεραπεία. Εάν έχετε υποστεί ρινικό τραυματισμό, επικοινωνήστε μαζί μας σήμερα για να προγραμματίσετε ένα ραντεβού. Θα κάνουμε το καλύτερο δυνατό για να σας δούμε στο συντομότερο ραντεβού!